Estrangerismes: moda o necessitat?

FlowLOL, selfiespoiler, spinnerWTF són els anglicismes que més es poden sentir a una classe d’un institut. I de segur que em deixe molts més per posar. Este fenòmen, que també ocorre a llengues germanes com l’italià, i per descomptat al món empresarial, constitueix per sí mateix un interessant tema a les classes de llengua castellana o valenciana a la FPB.

La idea de parlar sobre els estrangerismes -en este cas de castellà- em va sorgir mentre visitava -no se per què- l’edició mexicana de la revista Cosmopolitan. Resulta que hi ha una secció de testimonis -un poc sense sentit, tot s’ha de dit- que està plena d’anglicismes i d’expressions mexicanes. He fet un recull dels millors exemples que, pense, podrien utilitzar-se a classe:

“Por accidente le envié una boob pic a mi mamá en vez de a mi novio, me salvé diciéndole que necesitaba su opinión sobre el bra que estaba usando. Se la creyó totalmente”

“Sigo enamorado de mi ex novia, y como no la supero, me meto a stalkear sus redes sociales a diario. Cuando me di cuenta de que andaba con alguien nuevo, me ardí tanto, que le envié al galán en cuestión fotos de cuando ella estaba conmigo. Obvio, él le hizo un drama a ella y terminó por cortarla”.

“Tuve una blind date con un amigo de mi primo. A mitad de la cena, se me ocurrió preguntarle si era feliz con su vida. Mi sorpresa fue que ¡se soltó a llorar como bebé! Me dijo que extrañaba mucho a su ex y que aún no superaba el truene. Me limité a pasarle un pañuelo desechable… Y a no contestarle el teléfono de nuevo”.

Potser la Cosmopolitan no és la millor publicació per a una classe, però per altra banda ens pot servir per tractar comportaments masclistes o inapropiats, o per parlar sobre els riscos del sexting, un altre anglicisme 😀

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s